.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
محيط زيست فريب خورد

يك كارشناس بين‌المللي حيات وحش با قاطعيت از فريب سازمان محيط زيست ايران درباره احياي ژن منقرض شده ببر مازندراني خبر داد.

اسماعيل كهرم، دكتراي حيات وحش در گفت‌وگو با فارس درباره انتقال دو قلاده ببر از كشور روسيه به ايران تحت عنوان ببر مازندران اظهار داشت: ببر مازندران كاملاً از بين رفته است و اين تنها يك دروغ است و سازمان محيط زيست با چنين اقداماتي افكار عمومي را به بازي گرفته است.

وي در ادامه درباره ادامه حيات اين دو قلاده ببر منتقل شده به ايران گفت: به علت اينكه ببرهاي منتقل شده به ايران سن كمي دارند و بين 4 تا 5 ساله هستند امكان مرگ و مير آنها كم است از طرف ديگر اين ببرها از ابتدا نيز طبيعي نبوده‌اند و در اسارت مي‌زيستند.

اين كارشناس بين‌المللي حيات وحش ادامه داد: اگر اين دو قلاده ببر در حيات‌وحش بودند تا به الآن همه‌ چيز را روي سرشان خراب مي‌كردند نه اينكه به راحتي در يك محيط فنس‌كشي شده دوام بياورند.

كهرم با تأكيد بر اينكه رئيس سازمان محيط زيست درباره انتقال دو قلاده ببر از روسيه به ايران تحت عنوان ببر مازندران فريب خورده است، تصريح كرد: زماني كه نام علمي دو گونه جانوري متفاوت است يعني اين دو گونه با هم تفاوت دارند به طوري كه شايد خيلي از انسان‌ها شبيه شامپانزه باشند يا بسياري از شامپانزه‌ها شبيه انسان‌ها باشند اما اين دو گونه كاملاً با هم متفاوت هستند.

ببر مازندران براي هميشه منقرض شد
-------------------------------------------------

وي ادامه داد: ايران در ابتداي قرن بيستم يعني 110 سال پيش 8 گونه ببر داشت كه 3 گونه از آنها كاملاً منقرض شد و يكي از اين 3 گونه ببر مازندران يا همان ببر هيركاني بود، در نتيجه ببر مازندران در همان سال براي هميشه منقرض شد.

اين دكتراي حيات وحش افزود: اينكه مي‌گويند ببر "آمور " شبيه ببر "مازندران " است درست است اما همه ببرها هم‌خانواده و شبيه هم هستند اما مهم اين است كه ژن و نژاد آنها متعلق به كدام منطقه است.

كهرم ادامه داد: سازمان محيط زيست ببر سيبري را آورد و براي اينكه كار خود را توجيه كند اعلام كرد اين ببرها از نظر نژاد يكي هستند.

نزديكي ژن ببرهاي "وارداتي " با ببرهاي مازندران 100 درصد خطاست
-------------------------------------------------------------------------------

اين كارشناس محيط زيست تصريح كرد: اينكه ژن ببرهاي وارداتي با ببر مازندران يكي باشد 100درصد خطا است و اگر اين اظهارات در دنيا منعكس شود آبروي ايران هم مي‌رود.

كهرم ادامه داد: ببرها همه شبيه هم هستند اما نژادها متفاوت است و اين يك دروغ بزرگ است كه ببر سيبري همان ببر مازندران باشد.

ايران پاي رو‌س‌ها را به ميانكاله باز كرد
---------------------------------------------------

وي درباره قرارداد 5 ساله سازمان محيط زيست با روس‌ها براي احياي ببر مازندران در منطقه ميانكاله در استان گلستان اظهار داشت: سازمان محيط زيست با انتقال ببرها به ميانكاله مي‌خواهد ببر مازندران را احيا كند در حالي كه ببر در قفس و اسارت احيا نمي‌شود و اگر حيواني در قفس افتاد ديگر وحشي نيست.

كهرم ادامه داد: گونه‌هاي جانوري وحشي بايد حداقل هفته‌اي دو شكار به شكل طبيعي داشته باشند كه ما در ايران جايي نداريم كه دو قلاده ببر را به صورت طبيعي نگه داريم تا بتوانند به شكل طبيعي تغذيه كنند.

اين دكتراي حيات‌وحش اظهار داشت: اقدام سازمان محيط زيست در انتقال ببرهاي سيبري به ايران در سطح باغ‌وحش‌ها است نه در حد يك سازمان محيط زيست.

كهرم گفت: سازمان محيط زيست مي‌خواهد 50 هكتار از منطقه حفاظت شده ميانكاله را در اختيار اين ببرها قرار دهد در حالي كه پناهگاه حيات‌وحش ميانكاله 68 هزار هكتار است كه 20 ايستگاه دامداري در آن فعال است و اين فضاي 50 هكتاري تنها حكم يك قفس را براي اين ببرها دارد.

وي افزود: منطقه حفاظت شده ميانكاله قرار بود در اختيار پرنده‌ها قرار گيرد كه در حال حاضر به ببر نيز اختصاص يافته و ظاهراً روس‌ها تا 5 سال آينده در آنجا ماندگار هستند و پرنده‌ها نيز براي هميشه از اين منطقه خداحافظي خواهند كرد.

به گزارش فارس، چندي پيش وزير محيط زيست روسيه كه در رأس هيئتي با مسئولان سازمان حفاظت محيط زيست ايران ملاقات كرد، خواستار دريافت دو قلاده پلنگ ايراني و احياي نسل اين حيوان در كشور روسيه شد. در اين شرايط مسئولان ايراني كه مدت‌ها به دنبال گرفتن ببر مازندران بودند به شرط تحويل دو قلاده ببر توسط روسيه موافقت كردند دو پلنگ ايراني را به اين كشور بفرستند. سرانجام عصر جمعه 3 ارديبهشت دو ببر سيبري پس از چند بار تغيير ساعت پرواز در فرودگاه مهرآباد تهران با يك هواپيماي اختصاصي به كشور آمدند تا با كمك كارشناسان ايراني، روسي و بين‌المللي بتوانند نسل ببر مازندران را مجدداً احيا كنند اما ظاهراً‌ بر اساس نظرات كارشناسي صاحب‌نظران هيچ‌گاه نسل ببر منقرض‌شده مازندران احيا نخواهد شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 5 ارديبهشت 1389
اولاً میانکاله متعلق به استان مازندران می باشد دوماً اجازه بدهید تا ببینیم در آینده چه خواهد شد زمان برای قضاوت زود است
1389 5 ارديبهشت 1389
ببین عزیز من وقتی ما ایرانیها به خلیج گرگان (...میانکاله...!!!) میگیم پس اونوقت چطور ما انتظار داریم عربها به خلیج فارس نگن خلیج عربی!!! در ضمن اینم باید بدونیکه 60% این شبه جزیره در محدوده ی استان گلستان واقع شده .
ميثم 5 ارديبهشت 1389
اولا نميدونم چطور 60درصد ميانكاله تو استان گلستان در حالي كه خود گلستان جزيي از مازندران بوده كه الان اينا اين ادعا ها رو دارند
در ضمن اگه يه نگاه به ژورنالا و مجلات داخلي و خارجي بي اندازي ميفهمي ميانكاله كجاست من ترسم اينكه فردا بگن دماوندم تو گرگانه
اخرشم خاك تو سر ما مازندراني ها كه زابلي ها هم دارن به ما متلك ميگن
گلستاني ها اگه عرضه دارن زابلي ها رو بندازن بيرون
مازندرانی 18 خرداد 1389
با درود.منطقه حفاظت شده میانکاله در تقسیمات کشوری جزی از شهرستان بهشهر می باشد که نتیجتاٌ این منطقه که محل زندگی ببرها خواهد بود در استان مازندران قرار دارد.بدرود

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.102 seconds.